Logga in
  • Energiportalen Företag
Logo oresundskraft
  • Språk
  • Lyssna
  •  
  • Om oss
    • Vårt hållbarhetsarbete
    • #tillsammansför17
    • Kraft att förändra
    • Vår organisation
    • Årliga rapporter
    • Utbildning
    • Pressrum
    • Jobba hos oss
  • Avbrottsinfo
  • Sök
  • Kundservice
  • Logga in
    • Energiportalen Företag
  • Privat
    • Produkter och tjänster
    • Blogg
    El
    Elavtal
    Prishistorik
    Framtidspengen
    Elbilsladdning
    Elbilspool
    Energideklaration
    Elnät
    För dig som bor i vårt elnät
    Elnätspriser villa
    Elnätspriser lägenhet
    Nyanslutning
    För installatörer
    Fjärrvärme
    För dig med fjärrvärme
    Skaffa fjärrvärme
    Flyttat in i fjärrvärmehus
    Fjärrvärmepris
    Fjärrvärme Trygg
    Driftkontrollsbesök
    Poolvärme
    Gas
    För dig med gas
    Gaspriser
    Gasnätspriser
    För installatörer
    Solceller
    Skaffa solceller
    Nyanslutning
    Öresundskraftsappen
    Guide: så funkar appen
    Avtalsvillkor
    Fiber
    Grävinstruktioner
    För installatörer
    Elinstallatörer
    Fjärrvärmeinstallatörer
    Gasinstallatörer
  • Företag
    • Produkter och tjänster
    • Blogg
    El
    Elavtal
    Prishistorik
    Framtidspengen
    Elbilsladdning
    Elnät
    Elnätskund
    Elnätspriser
    Nyanslutning
    För installatörer
    Fjärrvärme
    Fjärrvärmekund
    Skaffa fjärrvärme
    Fjärrvärmepriser
    Tillsynsavtal
    Drift- och underhållsavtal
    Gas
    Gaskund
    Gaspriser
    Gasnätspriser
    Serviceavtal
    Skaffa mysgas
    Nyanslutning
    Energitjänster
    Energideklaration
    Energikartläggning
    Abonnemangsoptimering
    Energiuppföljning
    Energidata genom API
    Fjärrkyla
    Fjärrkylakund
    Skaffa fjärrkyla
    Fjärrkylapriser
    Solceller
    Företag
    Lantbruk
    BRF
    Avtalsvillkor
    Upphandling och inköp
    Fiber
    Grävinstruktioner
    För installatörer
    Elinstallatörer
    Fjärrvärmeinstallatörer
    Gasinstallatörer
  • BRF
{{blogCategory}}

13 april 2021

{{posts.CurrentItem.Title}}

{{posts.CurrentItem.SubTitle}}

Trenden är tydlig. Fler och fler fastighetsägare fokar på att vara hållbara på riktigt. Det satsas på både solceller och elbilsladdning, och intresset för energilagring ökar.

”Vi erbjuder tjänster som gör skillnad här och nu och som gör det lätt att komma igång, men även mer komplexa erbjudanden som exempelvis realtidsstyrning av energivolymer mellan sol, ladd och lagring. Realtidsstyrning kommer bli mer eller mindre standard i framtiden om du frågar mig”, säger Richard Norin, affärsutvecklare på Öresundskraft. 

Utvecklingen går snabbt nu och vi lever i en lika spännande tid som den är utmanande. Klimatutmaningar och teknisk utveckling ligger i starkt fokus och det verkar så gott som omöjligt att ta sig igenom en dag utan att höra nått om smarta städer, solceller, laddlösningar, batterilagring eller elbilar. Och det är bra! För tekniken kommer att vara en avgörande faktor i att lösa klimatutmaningen. Samtidigt växer det fram nya förväntningar och behov hos människor och företag som vi måste kunna tillgodose. 

"Som affärsutvecklare gäller det att ha koll på både megatrender, samhällsutveckling, bransch och förväntningar från kunderna. Vi ska se till att vårt erbjudande täcker våra kunders behov idag men också att det vi erbjuder nu har potential att utvecklas för att möta morgondagens förväntningar”.

Det är komplexa saker vi snackar om. Och för oss ligger en hel del av utmaningen i att göra det komplexa enkelt för våra fastighetskunder. Vad innebär energioptimering, hur fungerar sol, ladd och lagring kombinerat och vilka fördelar innebär våra erbjudanden? Vi vill hjälpa våra kunder ta smarta och väl underbygda beslut på olika sätt. 

"Att utmana och försöka hitta nya vägar till bra kunderbjudanden är en stark drivkraft inom affärsområdet Fastighetslösningar. Som kund hos oss ska det vara lätt att göra rätt, och vår uppgift är att se till att det är det”, säger Rickard.

Och så ett exempel på hur vi kan göra det lätt för våra företagskunder att göra rätt. 

"Ett sätt att göra det komplexa enklare är den nya Energiportalen för företag och fastighetsägare", fortsätter han. Den fungerar som ett energifönster in mot den egna användningen. Här får kunderna koll på sin energianvändning och därmed även på vilka förändringar som de kan göra för att minska den. Energiportalen utvecklas kontinuerligt och i dialog med våra kunder."

”När vi och våra kunder fokuserar på bra energianvändning tillsammans blir resultatet magiskt bra. Med en ökad digitalisering kommer ökad energismarthet. Digitalisering och hållbarhet går hand i hand och kommer att skapa många hållbara fördelar framöver. Det är jag helt övertygad om”, avslutar Rickard.

{{posts.CurrentItem.Author}}

Logo oresundskraft

Hallå där, varmt välkommen till oss!

I mer än 160 år har vi på Öresundskraft kämpat för att på alla sätt vi kan, bidra till ett bättre samhälle och en bättre värld. Allt vi gör handlar om att bekämpa klimatförändringarna och skapa grymma förutsättningar för en hållbar framtid.

Om cookies

Personuppgiftsbehandling

Tillgänglighetsredogörelse

Följ oss

Instagram Facebook Linkedin Youtube

Privat villa

Elavtal Fjärrvärme Elbilsladdning Solceller Elnät Gas Fiber Energideklaration För elinistallatörer

Privat lägenhet

Elavtal Elnät Stadsnät Elbilspool

Företag

Elavtal Fjärrvärme Elbilsladdning Solceller Energitjänster Elnät Fjärrkyla Gas Fiber För elinistallatörer

Kontakt

Öresundskraft AB
Västra Sandgatan 4
252 25 Helsingborg

Kundservice
042-490 32 00

Växel
042-490 30 00

Kundservice

Avbrottsinformation

Jobba hos oss

Pressrum

Blogg