Om du inte är nöjd
Första steget - kontakta alltid vår kundservice
Om du tycker att vi inte lever upp till dina förväntningar eller inte är nöjd på något sätt vill vi gärna att du kontaktar oss. Vi gör allt för att komma överens med dig. Du är alltid välkommen att kontakta kundservice.
Är du fortfarande inte nöjd
Om du inte lyckas lösa problemet tillsammans med vår kundservice finns andra alternativ till din hjälp, både internt hos oss och hos externa parter. Här följer en vägledning:
Kundombudsman
Öresundskraft har en egen kundombudsman som ska tillvarata dina intressen som kund. Om du inte är nöjd med ett svar eller ett beslut från vår kundservice kan du vända dig till kundombudsmannen. Kundombudet gör en opartisk bedömning av ditt ärende och prövningen är kostnadsfri. Du når kundombudet via e-post eller vår växel 042-490 30 00
Läs mer om och e-posta till kundombudet här.
För extern rådgivning och tvistlösning, klicka här